Annuleren

U wilt uw bestelling annuleren, dat is geen probleem. Heeft u net besteld en het product nog niet in huis? Vul dan snel het annulering formulier in, welke hieronder te vinden is. Zo kunnen we mogelijke kosten voorkomen of beperken. Belangrijk: lees ook de punten onder het formulier door, zodat er achteraf geen verrassingen zijn.

Algemeen over annuleren

Tussen uw bestelling en binnen 14 dagen na ontvangst van uw product(en)nemen wij uw retour zonder problemen aan. Binnen het zichttermijn mag u het product namelijk retour sturen en/of ruilen. U mag het product en verpakking slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij/zij het product wenst te behouden. Dit geldt ook voor schroefjes en andere interne beschermde onderdelen. Het is ook zeer belangrijk dat u de verpakking/ doos heel en onbeschadigd houdt. Zodat deze helemaal origineel blijft.

Meer informatie lees je op: Retour verpakking en product.

Formulier is verstuurd: Wat wordt er nu voor mij gedaan?

  • 1. Wij gaan direct het magazijn contacten, Wij vragen: om de bestelling niet te pakken en klaar te zetten voor verzending.
  • 2. Product is al gepakt en staat klaar voor verzending. Wij vragen: kan het nog terug gezet worden in het magazijn?
  • 3. Product is al meegegeven met externe transporteur: Wij vragen aan magazijn en nemen contact op met externe transporteur: kan de bezorgrit nog tegen gehouden worden? En het product terug naar het magazijn?

  • In veel gevallen, als het 1x in de vrachtauto staat, is er geen weg meer terug. De auto is ingeladen volgens route. Bent u het eerste adres, dan staat uw bestelling erg in de weg, bij alle andere 30 adressen: want uw bestelling moet er eerst uitgehaald worden, om iets wat daar achter staat eruit moet. In veel gevallen wordt het product dan toch bij u op de stoep gezet. De extra vertraging kan namelijk resulteren in 3-5 adressen die niet uitgeleverd kunnen worden, omdat de maximale ritttijd overschreden wordt door de vertraging van uw product.
  • 4. U krijgt instructies over de retourzending. Eventuele kosten worden ook kenbaar gemaakt.
  • 5A. Het product moet retour komen: Wij vragen externe transporteur de bestelling zsm terug te sturen naar het magazijn.
    OF
  • 5B. Wij plannen met u en de externe transporteur een datum, om het geleverde product weer op te halen. Is het pakket klein genoeg, dan kan het goedkoop retour met pakketpost. Denk aan een PostNL, DHL, DPD etc.
  • 6. Wij hebben bevestiging dat het product in goede orde terug gekomen is.
  • 7. Wij boeken het aankoopbedrag retour, minus eventuele verrekende kosten.

Met welke kosten moet ik rekeningen houden?

Bestelling annuleren

Je bestelling annuleren is gratis wanneer je bestelling nog niet verwerkt is. Is jouw bestelling al wel verwerkt, dan moeten wij kijken hoe ver deze al is verwerkt. Een order verwerking, kunnen wij namelijk opdelen in 3 categorieën:

  • • Administratie.
  • • Handeling.
  • • Transportkosten.

Mocht je order nog niet verwerkt zijn, dan is annuleren gratis.

Administratie:

Is je order al wel verwerkt, maar nog niet klaargezet/ verwerkt in het magazijn, dan zijn wij blij en is annuleren GRATIS. De administratiekosten zijn anders.

  • • + € 3,95 bij postpakketten.
  • • + € 7,50 bij groot transport.
    Dit is trouwens niet kostendekkend. Tuinmeubelen.nl maakt hier verlies op, vandaar een kleine bijdragen.


Handeling:

Is jouw order al wel klaargezet door het magazijn, maar nog niet geplaatst in de vrachtauto voor verzending. Dan betaal je in ieder geval de administratie kosten + handeling. 

Handelingskosten zijn € 0,- of € 5,- of 10% van je order waarde, met een max van € 15,-.

  • • € 0,-
  • • € 5,-
  • • 10% van je order waarde, met een max van € 15,-


€ 7,50 + € 15,- = € 22,50 is het maximale wat in rekening gebracht kan worden voor de administratie + handelingskosten. Deze staan los van eventuele transportkosten van het retour. KLIK HIER voor een tarieven overzicht, van transportkosten.

Waarom zitten er kosten aan annuleren?

Dat is eigenlijk heel logisch, omdat het geld kost. Veel kosten nemen wij voor onze rekening, en u betaald hier een heel klein gedeelte aan mee. Als wij er snel bij zijn is het voor u zelf helemaal gratis. Voor ons is het nooit gratis helaas.

Waar zitten deze kosten dan in?

We beginnen met de administratie en het contact met het magazijn. De boekhouding, facturatie dat wordt gedaan door mensen, die salaris ontvangen en dat kost dus geld. Contact leggen met het magazijn of externe transporteur wordt ook gedaan door mensen. Als we er snel bij zijn, zijn deze kosten gratis. Is het te laat, dan moet er ontzettend veel extra geregeld en georganiseerd worden.

Denk aan: pakbonnen maken, retour opdrachten maken, product een plek geven tijdens nutteloos transport, verpakking en product controleren op eventuele transport schade bij terugkomst. Pakket verwerken als het weer retour komt in de voorraad. Product terug plaatsen in het magazijn, de marketingkosten, die anders in de boekhouding verwerkt moeten worden. En nog veel rand zaken die tijdkosten, waarvoor mensen aan het werk zijn.

In uw geval betaald u hier € 0,- of € 5,- of 10% van uw aankoopbedrag met een max van € 15,- voor. Een zeer kleine bijdragen zoals u leest.

Eventuele transportkosten - 50%

Wij vergoeden ten alletijden in Nederland de transportkosten, om het product bij u te bezorgen, als het boven de € 50,- is. Als het product terug moet komen naar ons, die kosten zijn voor u. Dus ook hierin bent u in het voordeel en betaald u slechts de helft. Hoe hoog deze kosten zijn vindt u hier: KLIK HIER.

Ik vind het onterecht dat ik moet betalen als ik annuleer

Wij besteden ontzetten veel tijd energie en geld in onze product content. Zowel in tekst, foto, video, zodat u een zo'n realitisch beeld krijgt. Tevens is er een klantenservice beschikbaar die extra foto of video materiaal kan opsturen. U kunt zelfs overwegen om naar onze winkel te gaan, als het product daar staat, om alle twijfel weg te halen. Allemaal gratis diensten die wij voor u doen. Hierdoor kunt u een hele goede en overwogen beslissing maken. 

Als u na bestellen zich vervolgens bedenkt, dan kost ons dit geld. Wij proberen die zo klein en laag mogelijk te houden en veel kosten nemen wij voor onze rekening. Als we er snel bij zijn, is het voor u zelfs GRATIS, voor ons is dat het nooit. U zadelt ons dus eigenlijk op met onnodigekosten, wat zeer treurig is.

Daarom vragen wij slecht een fractie van de totale kosten, om deze mee te betalen. Aangezien wij onschuldig en onnodig kosten moeten maken. Dit lijkt ons wel zo netjes en eerlijk.

Wanneer ontvang ik mijn geld retour?

Zodra wij het product retour hebben ontvangen en weten welke kosten er verrekend moeten worden, zullen wij het aankoopbedrag retour boeken, minus eventuele verrekende kosten. Dit boeken wij retour aan de betaalmethode waarmee u betaald heeft. Op de pagina: terugbetaling, kunt u lezen hoe snel dit gaat in uw geval. Bij de meeste betaalmethoden staat het op werkdagen binnen 24 uur weer op uw rekening, zodra wij het teruggeboekt hebben.