Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Bezorgopties
Wij proberen al onze producten op de meest efficiënte en snelste manier te versturen, zodat wij u ook een scherpe prijs kunnen aanbieden. Zo worden kleine pakketten per pakketpost verstuurd en de grotere met een externe transporteur met een goede en snelle Benelux dekking. Wilt u of moet u afwijken van onze standaard bezorg afspraken, vul dan het formulier in, verderop op deze pagina. Belangrijk: lees wel alle informatie op deze pagina, om verrassingen achteraf te voorkomen.
In het kort de standaard bezorg afspraken
Overige opties en extradiensten met betrekking tot de bezorging, vindt u verderop op deze pagina. Kanttekening: Chauffeurs doen vaak iets extra's, maar zijn hiertoe niet verplicht.
De levertijd van uw bestelling staat altijd vermeld op de productpagina. In verband met eventuele schade die kan ontstaan in uw gebouw door de bezorger, hebben wij de afspraak dat uw bestelling tot de eerste drempel wordt bezorgd. Bij hele zware en grote producten, is de regel tot aan de verharde weg/ stoep. Bij een flat, appartement, zal de gemeenschappelijk ingang de eerste drempel betekenen. Daarbij zijn bijna alle producten in goed beschermde verpakking verpakt.
Houd u rekening met 1-mans distributie
Eigenlijk alle producten worden met een 1-mans transport vervoerd. Dit is goedkoper, waardoor u geen extra verzendkosten betaald vanaf € 50,-. De pakketten zijn vaak groot, maar niet zwaar. Als u de chauffeur helpt, is hij/zij u hierin erg dankbaar. Tevens wilt hij/zij het product waarschijnlijk op een, voor u, gunstige locatie plaatsen. Bijvoorbeeld in de tuin.
Belangrijk: kunt u of mag u niet tillen. Zorg dan dat er iemand in de buurt kan assisteren. Eventueel een buurman, vrouw, vriend, vriendin, familie lid of een willekeurige voorbijganger? Samen kom je verder.
Houd rekening met uw bezorger
Uw bezorger heeft een zwaar beroep en veel adressen op een dag. Een vertraging bij u, heeft invloed op (het humeur) alle andere consumenten die met smart staan te wachten op hun bestelling. Houd u hem alstublieft niet langer op dan nodig en help hem of haar liever, ook al is hij of zij te laat. U kunt zich voorstellen wat er gebeurt met het humeur van de chauffeur, als hij/zij telkens wordt ontvangen door mensen met een slecht humeur.
TIP: ontvang hem met een grote glimlach en biedt uit beleefdheid een kopkoffie of glaswater aan. Zo zal de chauffeur eerder geneigd zijn, om uw bestelling net iets verder te zetten dan de eerste drempel. Denk bijvoorbeeld aan de plek waar u hem graag wenst te hebben staan.
Bezorging van parasolvoeten
Parasol voeten voor uw stokparasol of zweefparasol zijn extra zwaar en kwetsbaar. Besteld u zo'n product, houdt u dan rekening dat de chauffeur u zou kunnen vragen om te helpen tillen. Dit is ook in uw belang, want dan wordt deze hoogstwaarschijnlijk op een plek geplaatst die voor u gunstiger is. Vaak hebben ze een steekwagen of palletwagen waarop dit vervoerd wordt, maar niet altijd. Houd u hier rekening mee. Let op: bij een parasolvoet nooit alleen aan de verpakking tillen, die kan scheuren. met alle gevolgen voor u en het product van dien. Altijd tillen aan de steen/ het product zelf.
TIP: Bestelt je een zware parasolvoet van 80 kg of zwaarder, welke op een moeilijke plek moet komen te staan. Bel een lokaal verhuisbedrijf, voor hun is het minder dan 15 minuten werk om je product op de plaats te krijgen. Het kost u waarschijnlijk tussen de € 25,- a € 50,-, maar je bent er denk ik erg geholpen mee. Een student, buurjongen, buurman, vriend, vriendin of familielid kan natuurlijk ook.
Graag dit eerst proberen en lukt dit niet? Geef dit aan ons door via het onderstaande formulier, wij zullen dan kijken wat wij voor u kunnen betekenen.
Bezorgoptie aanvragen/ kenbaar maken
Flat, appartement of slecht ter been
Woont u in een flat, appartement of bent u slecht ter been, zorg er dan voor dat er hulp aanwezig is om uw bestelling in ontvangst te nemen of dat het tijdelijk beneden kan blijven staan, totdat die sterke buurman er is om te helpen.
Mocht dit niet mogelijk zijn? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen soms in overleg met de transporteur nog iets voor je betekenen. Mochten hier extra kosten aan zitten, zullen wij u dit vooraf melden.
Bezorgen op een specifieke tijd/ datum/ week/ maand
Wanneer je dit vooraf aangeeft, dan kunnen wij hier vaak rekening mee houden.
Specifieke tijd: Dit is mogelijk, echter heeft dit wel een meerprijs. Hiervoor wordt dan een koerier expressdienst afgenomen. De meerprijs moet daarbij berekend worden aan de hand van de dag, product volume, gewicht, afstand en tijdstip. Houd rekening dat dit minimaal een meerprijs heeft van € 100,-. Geef dit ruim van te voren aan.
Specifieke datum: Dit is mogelijk en in Nederland makkelijker in te richten dan in België. Dit komt door het distributie netwerk, wat door Nederland voller is dan in België. Heeft u deze wens, geef dit dan ook ruim van te voren aan, dan is er alle ruimte om dit in te plannen.
Mocht dit met onze reguliere transporteur kunnen, dan is het transport gratis. Mocht er speciaal transport georganiseerd moeten worden, dan worden deze extra kosten in rekening gebracht. Uiteraard wordt je hiervan vooraf op de hoogte gebracht.
Mocht je lang van te voren deze wens kenbaar maken, dan is regulier transport vaak goed in te plannen.
Specifieke week: Dit moet geen probleem zijn. Geef dit duidelijk aan bij ons en wij zorgen dat het dan geleverd wordt.
Specifieke maand: Dit moet geen probleem zijn. Geef dit duidelijk aan bij ons en wij zorgen dat het dan geleverd wordt.
Waarom bezorging tot 1e drempel?
Ga er vanuit dat je bestelling wordt bezorgd tot de eerste drempel. Woon je in een appartement of flat, dan betekent dit dat ze bezorgen bij de ingang van de begane grond. Dit heeft te maken met eventuele schade die kan ontstaan in het gebouw. Hiervoor zijn chauffeurs niet verzekerd. Een tweede punt is eventuele blessures of ongelukken die kunnen ontstaan. Als een chauffeur iets de trap op moet tillen, is de kans aanwezig dat hij/ zij door zijn rug gaat en vervolgens tijdelijk niet meer kan en mag werken.
Ik wil graag mijn product achter de 1e drempel bezorgd hebben
Dit is soms mogelijk, maar niet altijd. Het is afhankelijk van uw product, locatie, dag en of er extra hulp aanwezig is. Als u dit wenst, moet dit vóór uw bestelling en bezorging kenbaar gemaakt worden, omdat er iets voor geregeld moet worden. Tevens kunnen wij aangeven wat de eventuele extra kosten zijn en of wij dit kunnen aanbieden in uw regio voor dit product.
Uitpak service
Tegen een meerprijs kan het product voor u uit de (kartonnen) verpakking gehaald worden. Waarna wij dit voor u afvoeren. Let op: want bij een 100% restitutie van uw aankoop, moet het product in de orginele en onbeschadigde verpakking retour. Als u dus gebruik maakt van de 14 dagen retourrecht, schade bij levering of een andere reden, waarom u het product terug stuurt naar ons. Is deze verpakking belangrijk. Zit deze er niet meer bij? dan zullen deze kosten verrekent worden, met het eventuele terug te boeken bedrag of er moet een meerprijs in rekening worden gebracht. Houd u hier rekening mee. Onze excuses voor dit ongemak, maar wij informeren u hier liever vooraf over.