Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Er is wellicht wat verkeerd met uw product, waarom u hier op deze pagina bent. Uiteraard gaan wij kijken of wij u kunnen helpen en hopelijk kan dit onder garantie. Is het garantie, dan wordt het gratis gerepareerd, hersteld, vervangen. Is dat niet het geval, dan kan dit tegen betaling vaak ook gedaan worden. Wij garanderen dat alle door ons geleverde producten voldoen aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. Gaat een product na een bepaalde tijd stuk, dan volgen wij het afhandelen van klachten over defecte artikelen de Nederlandse wet en onze algemene voorwaarden.
Let op: wij adviseren om alle informatie te lezen op deze pagina. Zo kunnen wij eventuele onduidelijkheden achteraf voorkomen. Vul het garantieformulier zo volledig mogelijk in, dan kunnen wij u het beste en snelste helpen:
Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als een product echt niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heeft u recht op een vervangend product of teruggave van uw geld. Er bestaat officieel geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld of door storm of door ongebruikelijk of door niet juist gebruik? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een beschermhoes van € 10,- heeft een kortere levensduur dan een hoes van bijvoorbeeld € 50,-. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Omdat wij verschillende merken verkopen zijn er ook verschillende garanties van toepassing per merk. Globaal gezien gelden de volgende garanties per merk (er kunnen uitzonderingen zijn, informeer hiervoor bij onze klantenservice):
Garden Impressions | 2/3 jaar | AeroCover | 1/ 2 jaar |
4 Seasons Outdoor | 1/ 5 jaar | Allibert | 2 jaar |
4SO Hullaro wicker | 10 jaar | Keter | 2 jaar |
Taste by 4 Seasons | 5 jaar | Nesling | 5 jaar |
Lesli Living | 2/3 jaar | SVG | 5 jaar |
Supper Club | 2/3 jaar | Winza | 1/ 2 jaar |
Outdoor Living | 2/3 jaar | Exotan | 2 jaar |
Suns | 5 jaar | Buddha Lounge | 2/ 5 jaar |
Hartman | 2/ 5 jaar | Sombrero | 1/ 2 jaar |
Platinum | 1/ 2 jaar | Cozy | 2 jaar |
Product onderdelen, zoals een parasoldoek, stof van een beschermhoes, tuinkussens, ritsen en andere dunne materialen, hebben doorgaans 6 maanden garantie.
Wanneer uw product onder garantie hersteld kan worden, dan vindt dit altijd plaats in de werkplaats van de leverancier/ producent. Dit wordt gedaan, aangezien daar alle reserve onderdelen zijn en omdat de specialist daar zijn werkplek heeft, met de benodigde materialen. De reparatie hiervan is gratis, als het onder de garantie valt.
Wilt u gebruik maken van deze garantie, dan dient u zorg te dragen dat het product op die werkplek komt of u moet het product afgeven bij ons in de winkel in Naarden. Wij zorgen er dan voor dat het op de werkplek terecht komt. Hierna zullen wij u een seintje geven wanneer het product hersteld is en afgehaald kan worden. De transportkosten van en naar de werkplek of winkel in Naarden en terug, vallen binnen de garantie en worden vergoed de reparatie kosten zijn eveneens gratis.
Beschermend materiaal is hierbij erg belangrijk. Uw product wordt door transporteurs en/of magazijnmedewerkers meerdere keren verplaatst. Als u er dunne of slechte beschermend materiaal om heeft, is de kans op beschadigingen, krassen, scheurtjes groot. Het is dan ook op uw eigen risico. Advies is iets van bubbeltjes plastic en daar omheen stevig karton. Zorg dat het product niet kan schuiven of bewegen in de verpakking. Punten extra beschermen met meer verpakkingsmateriaal. Tip: met plastic huishoudfolie, kunt u vaak de verpakking strak inwikkelen.
U kunt producten tot een bepaalde afmetingen en gewichtklasse retour sturen via bekende postorder/ pakketservices zoals een PostNL/ DPD/ DHL etc. Echter is onze ervaring, dat zij minder voorzichtig zijn met de goederen. Stuurt u het dus met zo'n bedrijf of een vergelijkbaar bedrijf, pak het product extra goed in en maak foto's voordat u het product afgeeft. Maximale afmetingen en gewicht van PostNL vindt u hier: https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/Pakket/NL/20-23kg. Kijk op de site van uw eigen bezorgdienst voor meer informatie en mogelijkheden.
Onze transporteur kan ook ingeschakeld worden. Zij kunnen grotere en zwaardere pakketten vervoeren, zoals tuinmeubelen, parasols, tafels, stoelen etc. U kunt bij ons een offerte aanvragen voor deze logistieke oplossing en hierna besluiten of u hier gebruik van wilt maken. Uiteraard bent u ook vrij om een andere transporteur in te schakelen. Om u een indicatie te geven wat de tarieven zijn: retourneringskosten
Wij adviseren altijd om foto's te maken van de producten, voordat deze uw adres verlaten. Mocht het product na de reparatie terug komen met schade, zoals krassen, vlekken, scheuren, gebroken vlechtwerk etc. dan heeft u bewijs dat dit er nog niet op zat, voordat het uw adres verlaten heeft. Heeft u dit niet, dan kunnen wij niet voor u onderhandelen met de andere partijen over deze schade, die wellicht al op het product zat, voordat het verstuurd werd. Daarom altijd foto's maken, dan is er geen discussie.