Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
retour verpakking en product
Hoe product en verpakking uitpakken bij ontvangst?
Het is zeer belangrijk dat u zowel met de verpakking als met het product zorgvuldig omgaat. Binnen het zichttermijn mag u het product namelijk retour sturen en/of ruilen. U mag het product en verpakking slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij/zij het product wenst te behouden. Dit geldt ook voor schroefjes en andere interne beschermde onderdelen.
Klik hieronder voor meer informatie
Hoe product en verpakking uitpakken?
Het is zeer belangrijk dat u zowel met de verpakking als met het product zorgvuldig omgaat. Binnen het zichttermijn mag u het product namelijk retour sturen en/of ruilen. U mag het product en verpakking slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij/zij het product wenst te behouden. Dit geldt ook voor schroefjes en andere interne beschermde onderdelen.
Verpakking gescheurd/ kapot
Als dit is gebeurt, dan is dit helaas niet meer terug te draaien. Wij moeten beoordelen of het product hierna nog veilig en als 100% nieuw verkocht kan worden. Voordat u het product retour stuurt, adviseren wij om foto’s te sturen van de originele verpakking die retour komt met daarin het onbeschadigde product met toebehoren uiteraard. Zo kunnen er geen verrassingen ontstaan. Eventueel kunnen wij al direct beoordelen of het voldoet aan de voorwaarden.
Controle van verpakking bij binnenkomst
Als het product en verpakking retour komt bij ons, dan wordt opnieuw de verpakking beoordeelt. Deze wordt uiteraard vergeleken met eventueel eerdere foto’s die wij van u ontvangen hebben. Mocht de (originele) verpakking niet aan de voorwaarden voldoen, dan zullen wij dit melden.
Richtlijnen retourverpakking
- Helemaal origineel.
- Onbeschadigt.
- Niet op geschreven.
- Met doorzichtig tape weer dicht geplakt.
- Tape over het oude tape, niet op nieuwe plekken.
- Eventueel eigen extra bescherming, om/ over de originele verpakking.
Zie onderaan de pagina ook een foto hoe het NIET moet.
Wat gebeurt er als de verpakking niet voldoet aan de voorwaarden?
Afhankelijk van de staat van de verpakking wordt beoordeeld of dit invloed heeft op de toekomst. Is het nog beschermend genoeg voor het magazijn en een 2e keer transport? Is de doos bijvoorbeeld nog stevig genoeg en stapelbaar? En zou een nieuwe consument deze verpakking accepteren als nieuw? Als blijkt dat er op 1 of meerdere van deze punten het product of de verpakking niet 100% zijn, dan moeten wij deze schade op u verhalen.
Waarom moet dit dan?
Omdat wij het product misschien moeten herpakken in een nieuwe verpakking. Of apart moeten plaatsen in het magazijn, zodat het minder kwetsbaar is of moeten afprijzen, aangezien het niet meer als nieuw aangeboden kan worden? Deze extra kosten, zijn daarbij door u ontstaan.
Hoe wordt dit berekend?
Oneerlijk, want tuinmeubelen.nl lijdt altijd verlies in deze gevallen en u zal slecht een klein gedeelte van deze schade/ waardevermindering meebetalen. Denk alleen al aan onze manuren: pakket beoordelen, eventuele nieuwe verpakking en terugplaatsing in het magazijn. Uitgegeven marketingkosten die we niet meer terug krijgen. En daarbij is de administratieve en logistieke rompslomp zeer groot, wat ook weer manuren kost. U zal hier slechts een schijntje van de daadwerkelijke kosten betalen. Doorgaans rekenen we met 5, 10 a 15% van de verkoopwaarde afhankelijk van de schade.
Verpakking is weg?
Is de verpakking weg, helemaal nat geregend of niet meer bruikbaar/ herkenbaar. In dit soort gevallen zijn wij genoodzaakt het product om te pakken in een nieuwe originele verpakking. Dit kost ontzettend veel tijd, arbeidsuren en uitzoekwerk om de juiste verpakking te vinden/ te bestellen. Houd rekening met minimaal 15% van de orderwaarde. Overweeg daarom of het voor u nog de moeite waard is om het terug te sturen. Stuurt u het wel terug, lees hieronder bij "veilig transport is belangrijk" hoe het terug kan.
Veilig transport is belangrijk
U moet zorgen dat het product schade vrij terug komt bij ons. Zorg daarom voor een zeer degelijke en veilig verpakking. Karton, (bubbultjes) plastic, dekens, foam of ander materialen is goed. Zolang het product maar onbeschadigt terug komt. Houd er rekening mee dat vervoerds erg lomp om gaan met producten en deze over de grond schuiven, omgooien etc. Maak een foto hoe het bij u vertrekt, ter bewijs als het alsnog beschadigt bij ons aankomt.