Artikel retour sturen

Artikel retour sturen

U wilt 1 of meerder artikelen retour sturen. Dit is geen enkele probleem. Binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen is het bij ons altijd mogelijk om iets retour te sturen of te ruilen. Of het moet retour, omdat wij een fout hebben gemaakt. Wij hebben altijd eerst wat informatie nodig om het goed te kunnen verwerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de conditie van product en verpakking, hoe u het wenst terug te sturen? Deze informatie zal mede bepalen hoe het retour zal verlopen en tegen welke voorwaarden.

Belangrijke informatie:

Hieronder vindt u 4 verwijzingen die erg belangrijk zijn voor u om te lezen. Zo kunnen er achteraf geen onduidelijkheden zijn. Ons uitgangspunt is altijd, dat u het product net zo netjes of netter retour stuurt, als dat u het ontvangen heeft. En dat wij op een zo'n goedkoop en snel mogelijke manier doen. Zo kan het product voor de 100% nieuwprijs nogmaals verkocht worden.

Retourneren

Hieronder nog enkele verwijzingen naar andere informatie pagina's:

Beschadigd en/of defect artikel 

Heb je een beschadigd en/of defect artikel? wat vervelend en dat is zeker niet de bedoeling. Vul het contactformulier op deze pagina zo compleet mogelijk, dan kunnen wij u het snelste helpen. 

Wanneer een artikel beschadigd is geleverd of na een bepaalde tijd stuk gaat en binnen de garantietermijn valt, dan zullen wij jouw klacht afhandelen om te kijken voor een mogelijke reparatie of omruiling. Mocht dit niet mogelijk zijn dan heb je recht op een teruggave van jouw geld. 

Wanneer een product niet op de juiste manier is gebruikt, is versleten of door storm of ongebruikelijkheid beschadigd of kapot is, dan heb je geen recht op een gratis reparatie, vervanging of teruggave van het aankoopbedrag. Uiteraard zullen wij wel klaar staan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen. 

Retourverpakking

Wij willen graag dat uw product wat u retour stuurt, weer als nieuw verkocht kan worden aan iemand anders. Indien dit mogelijk is, maar dat is afhankelijk van de reden van retour.  Hierbij is het wel zeer belangrijk dat de verpakking er ook als nieuw uitziet, zodat de volgende consument niet denk dat hij een tweedehands gebruikt product gaat ontvangen. Want dat is namelijk niet het geval. Vandaar dat wij ook de kleur tape en de plekken van dicht tapen erg belangrijk vinden.

Een 2e is, dat het product tijdens het vervoer, het meest veilig zit in een niet beschadigde orginele verpakking.

Hoe zien wij het retour pakket het liefst?

  • - Helemaal orgineel.
  • - Onbeschadigt.
  • - Niet op geschreven.
  • - Met doorzichtig tape weer dicht geplakt.
  • - Tape over het oude tape, niet op nieuwe plekken.
  • - Eventueel eigen extra bescherming, om/ over de originele verpakking.

Hoe wij het liever niet retour ontvangen?

Kan er niet voldaan worden aan de eerder genoemde punten of punten uit onze retourvoorwaarden, dan is de kans groot dat wij de schade bij u moeten verhalen. Dit is ook weer afhankelijk van de situatie. Dit beoordelen wij, nadat wij het formulier en foto's van u ontvangen hebben. Daarom hieronder nog even duidelijk hoe het NIET retour moet komen:

Zoals hierboven ↑↑↑ willen wij het NIET retour ontvangen 

Retour kosten

Afhankelijk van de voorwaarden en aanleiding van het retour, worden er kosten bij u in rekening gebracht. Dit wordt u kenbaar worden gemaakt, nadat wij uw retour formulier hebben ontvangen en beoordeelt. Pas op dat moment kunnen wij een goede inschatting maken of er inderdaad kosten aan verbonden zijn.

Al onze transporten van groot tot klein gaan via externe transportpartners. Elke vervoersbeweging wordt daarbij gefactureerd. Hierbij proberen wij zo goedkoop en tegelijk ook zo snel mogelijk uw pakketten te bezorgen, maar ook af te halen als dit de wens is. Afhankelijk van uw product MOET dit soms via een externe partner en in sommige gevallen, mag u dit ook zelf doen, om zo de kosten te besparen. Om u een indicatie te geven van de mogelijke kosten die in rekening gebracht moeten gaan worden, hebben wij een transportkosten overzicht gemaakt. KLIK HIER naar het retourkosten overzicht.

Administratie en handelingkosten

De administratie en handelingskosten staan los van de transportkosten die in de link hier bovenstaan: retourkosten overzicht.

Administratie:
In onze boekhouding moeten wij wijzigingen aanbrengen + wij moeten met magazijn en logistiek een nieuwe order en ophaalactie in plannen. Afhankelijk hoe ver uw pakket in het proces zit of de moeilijkheidsgraad van het retour/ omruiling, kan het gratis, € 3,75 of € 7,50 zijn.

  • • Gratis.
  • • 3,75 bij klein pakketje.
  • • 7,50 bij grote pakketten.
  • .

Handeling:
Je retour wordt hier digitaal en bij terugkomst gecontroleerd. Tevens moet het hierna weer in het magazijn geplaatst worden. Afhankelijk van de situatie kan hier het onderstaande voor gerekent worden

  • • € 0,-
  • • € 5,-
  • • 10% met een max van € 15,-

Retour transport

Het retour komen van de goederen moet veilig gebeuren en ook volgens afspraak. Na het insturen van het retourformulier, krijgt u bericht van onze klantenservice. Daarin leest u hoe de retour zending zal plaatsvinden. Daarbij kan het zijn dat:

  • - Wij het retour transport volledig organiseren.
  • - U dit zelf organiseerd.
  • - Een combinatie van de bovenstaande opties.

Soms bent u verplicht om gebruik te maken van onze transportpartners. Dit heeft met de veiligheid te maken van het magazijn. Niet iedereen kan en mag zomaar even aankloppen. Ook heeft het er mee te maken dat het logistiek niet anders ingericht kan worden. Wilt u het product zelf terug brengen in de winkel? Als dit mogelijk is zullen wij dit zelf aangeven bij u. Schroom niet om dit eventueel zelf ook op te offeren in het tekstveld.

Waarom in nieuwstaat retour?

Het antwoord lijkt vrij logisch, maar wij ervaren dat niet iedereen begrijpt waarom het in nieuwstaat retour moet in een originele onbeschadigde verpakking. Daarom hieronder de uitleg:

Waarom?

  • - Is de meest veilige verpakking.
  • - Is een stevige verpakking.
  • - Is herkenbaar bij binnenkomst retour.
  • - Is als nieuw weer te verkopen. Product is ook nieuw en ongebruikt.

Ik ben het hier niet mee eens!

Dan een voorbeeld: Stel u ontvangt van ons een product, waarvan de verpakking kapot, onder getekend met stift, en/of te zijn dicht getaped met heel veel tape. Je ziet aan alle kanten, dit doosje is weer terug gekomen en opgestuurd. Dit zegt niks over de "goede" staat van het product, maar gaat wel tenkosten van de leuke koopbeleving. Dat willen wij onze klanten liever niet aandoen. Wat betekend dat we het product soms moeten ompakken in een nieuwe doos. Dit kost heel veel tijd en geld.

Verpakking wordt helemaal niet minder door een scheurtje.

Verpakking wordt wel minder, helaas. Producten worden heel vaak verplaatst. Zit er een scheur of een deuk in de verpakking, dan gaat dit tenkoste van de stevigheid. Een doos kan bijvoorbeeld niet meer opgestapeld worden. Of later in het magazijn wordt de zwakke plek nog slechter, waardoor de doos dan pas scheurt. Het langere termijn effect van een slechte verpakking is (grotere) schade aan de verpakking en of product. Daarom informeren wij u, waarom die orginele sterkte verpakking zo belangrijk is.